לקראת ניתוח קטרקט

לפני ניתוח קטרקט

יש להגיע לניתוח עם סיכום מחלה מרופא המשפחה, בדיקת א.ק.ג, ובדיקות דם עדכניות.

מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה – יש להמשיך בטיפול כרגיל.

בכל מקרה של שינוי במצב הבריאותי, בירור רפואי או מחלה יש לדווח לרופא.

אם התבקשת לעבור בדיקת טרום ניתוח אצל מרדים יש להשלימה לפחות שבוע לפני הניתוח.

ניתוחים בהרדמה כללית – דרוש צום של לפחות 6 שעות. הפסקת שתיה כולל מים לפחות 3 שעות לפני הניתוח.

בניתוחים בהרדמה מקומית אין צורך בצום. מותר לאכול ארוחה קלה ושתיה קלה עד שעה לפני הניתוח.

יש לרכוש את הטיפות לפי המרשם שקיבלתם עוד לפני הניתוח. הטיפות ישמשו לטיפול רק אחרי הניתוח לפי הוראות הרופא.

בבקשה להגיע ללא איפור וללא תכשיטים!

חובה להגיע עם מלווה!

אחרי ניתוח קטרקט

• הגנה על העין מחבלה – בשבוע הראשון חשוב שהעין תהיה מכוסה ומוגנת כל הזמן. ביום אפשר להיעזר במשקפיים, במשקפי שמש או במגן הפלסטיק. בלילה במגן הפלסטיק.

• ניתן להסיר את מגן הפלסטיק לצורך זילוף טיפות ולהחזירו למקום עם ניר דבק רפואי או אפילו משרדי.

• לפני זילוף הטיפות יש לרחוץ את הידיים במים וסבון. ניתן ורצוי להיעזר בבן משפחה.

• אלא אם הרופא המליץ אחרת, יש לזלף טיפה אחת מהבקבוק הראשון, להמתין 3 דקות ולזלף טיפה אחת מהבקבוק השני. יש לחזור על הטיפול 6 פעמים ביום (כל 3 שעות). אין חשיבות לסדר התרופות.

• חולים המקבלים טיפול לגלאוקומה (לחץ) – יש להמשיך בטיפול כרגיל בנוסף לטיפול הקשור לניתוח.

• כחצי שעה אחרי הניתוח צפוי כאב קל בעין ותחושת גוף זר או חול. מדובר בסימפטום צפוי ולא מסוכן. אפשר להשתמש בנוגדי כאבים רגילים, למשל אקמול, אופטלגין או אדוויל. הכאב אמור לחלוף או להשתפר משמעותית ביום שלמחרת הניתוח.

• סמני אזהרה כוללים כאב עז ותחושת לחץ חזקה, בחילות או הקאות. במקרה זה יש ליצור קשר עם הרופא.

• אסור לשפשף את העיניים בשום מקרה.

• אסור להרטיב את העין במשך חודש אחרי הניתוח. ניתן לרחוץ פנים בעדינות רבה בעיניים עצומות.

• יש להימנע משחיה בבריכה או בים חודש אחרי הניתוח.

• מיד אחרי הניתוח ניתן לחזור לפעילות רגילה בבית אך יש להימנע מפעילות חריגה או מאומצת. מותר לקרוא, להשתמש בטלפון ובמחשב, לצפות בטלויזיה, לצאת מהבית לטיול או לחנות, מותר להרים משקל כמו שקית מכולת. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת, התעמלות, הרמת משאות כבדים, כיפוף כלפי מטה.

• מקלחת – מותר לרחוץ את הגוף כרגיל ללא בעיה. ניתן לחפוף את השיער כשהראש מוטה לאחור כמו במספרה.

• אם יש ספק נשמח לעזור בכל שאלה.